The sun is shining

Nu i onsdags hade jag vart i Grekland i två veckor, så nu har Stoffe officiellt förklarat mig som icke-turist haha. Och nog lever man livet här. Njuter som fan bara av tanken att inteee vara hemma! Älskar människorna, landet, atmosfären, allt! Och jobbet är roligt även fast man jobbar hela nätterna så man ska ändå inte klaga :)

Idag är även första dagen jag är ledig på 15 dagar. Sweeeeeeeet! Vi alla tre är lediga eftersom det är Saeeds födelsedag så idag är det party som gäller :D Vi har legat på stranden hela dan. Värmeböljan är ju påväg till Grekland och idag ryktades om att det var typ 46 grader, så ni fattar nog hur varmt det är 8)

Nu ligger vi här allihopa med datorerna och försöker svalka oss med nåra Breezers. Vi tänkte börja kvällen med att gå ut o käka, sen ska vi göra bargata nr 1 och 2 och kanske även Bouzoukia senare ikväll.. elr inatt kanske man ska säga 8) Maaaaxaaa är iaf det ända som gäller!

Nej nu ska jag knäcka ännu en till breezers och sen kanske sova lite siesta innan man börjar fixa sig. Simma lugnt allihopa!

Pyss o krrraaaaam!

I'm lovin it!

Haha asså jag måste bara berätta om vad som hände på stranden idag haha vi garvar fan fortfarande.

Jag och Saeed låg o flöt på våra madrasser och eftersom det är rätt mkt vågor så gled man iväg ganska snabbt. Vågorna blev större och större och jag kom närmare och närmare stranden. Plus att jag låg på rygg oxå så jag kunde inte paddla så bra haha 8) anyway, helt plötsligt ser jag hur det kommer en jättevåg. Men den var inte sådär spetsig som vågor brukar vara utan den var lixom rund, o ja ba shit ja kommer ju fan glida upp på stranden. Mer hann jag inte tänka innan vågen hade tagit mig...

Grejen var bara att vågen slog jävligt hårt när den träffade land vilket gjorde att jag såklart följde med 8) Man såg bara hur jag typ viktes ihop och Saeed sa att man bara såg mina fötter med rosa nagellack sticka upp sparkandes ur vattnet hahaha. Men för mig var det för jävligt! Jag lovar det var som en tvättmaskin elr nåt haha. Jag snurrades runt i vågen och typ slipades mot stenarna precis vid stranden och försökte kämpa mig upp haha. Och när jag väl kom upp ser jag hur Saeed dör av garv och jag börjar oxå garva men hinner inte garva länge innan ja ser en till exaaakt likadan våg komma. Hann typ tänka not agaaaain! Och sen var det repris på tvättmaskinen igen hahaha.

Asså fyfan när ja väl kom upp hade jag halva stranden i håret och hade skrapat upp sidan av magen och knät. Svider som fan men fyfan vad vi garva hahahaha. Önskar nån hade filmat för det måste fan sett sjukt ut haha, och hela stranden såg oxå 8)

Nej nu börjar magen kurra som fan här så dags o ge sig iväg och äta lite god grekisk mat 8) Börjar inte förrän halv 12 idag så det är sweet! :)

Filakia kai aggalia! (pyss o kraam för er som inte förstod det :P)

Etuna+2-gänget på El Corazon (mitt jobb) =)

Rhodos baby Rhodos!

YASSOU! Som vi säger här i Grekland :P

Well internet har krånglat sen jag kom, vi trodde grannen som vi snylta det trådlösa ifrån var på semester elr nåt men igår började det funka igen så hoppas han stannar hemma nu haha :P

Kom iaf hit till Rhodos i onsdagseftermiddag efter en lång dag med flyg och väntan i Aten. Väl framme hämta Stoffe och Saeed mig på flygplatsen med moppe.. haha yes ni hörde rätt, resväskan hade stoffe mellan benen när han körde 8) men är man i grekland så är man haha. Blev en sighsting runt stan, hälsade på alla och på kvällen drog vi en krogrunda.

Sen började då jobbet i Torsdagskväll. Jobbar på El Corazon, den bästa baren med den bästa personalen! Vi är 4 tjejer som är servitriser, 3 killar som är inkastare och så chefen/bartendern. Alla är svenska haha förutom Mosko en av inkastarna som är typ underchefen, och sen chefen då, Manoulis, men han kan ändå svenska haha och så är Michell halv grek. Men jävligt roligt gäng så man har hur kul som helst. Sen finns det många roliga människor som är här och turistar oxå och som dyker upp varje kväll. Finns redan många man kommer sakna när dem åker hem :( Anyway jobbar hela nätterna, egentligen ska vi stänga 04.00 men min chef har fått för sig att vi ska öppet längre o tjäna mer cash så vi har öppet till 05 - 06 varje morgon 8) men men kul är det iaf så :D

Mickis kom in till oss i Lördagskväll, och igår åkte vi iväg till henne i Faliraki och rensade maten på hennes al inclusive hotel 8) Haha, annars är det bara jobba, sova och upp till stranden som gäller en så länge. Men vi har några utflykter planerade som vi ska göra så fort vi får lön 8)

Ne nu sover stoffe och saeed här redan så jag ska nog oxå ta o sova en stund innan jobbbet. Klockan är ju en timme senare här :)

Pyyss och Krrraaaaaaaam!

You are not alone

Okej vet att jag inte har skrivit på ett tag, men har haft fullt upp dem här dagarna. Danmark var lika underbart som det alltid är och bilder finns på facebook för den som vill se. Direkt när jag kom hem i lördags var det att fira Madde och sen har jag bara fixat massa inför resan. Tiden bara rann iväg och det kändes som det var miljoner människor man ville träffa innan man drog, men tror jag hann med dem flesta. Dem viktigaste iaf :)

Helt sjukt jag åker om bara nån timme :O Flyget går 6 nu på morgonen men måste dra upp till Arlanda snart. Känns inte som jag ska åka och som vanligt har jag ångest över min packning haha. Är aldrig nervös för att flyga elr nåt men att packa däremot.. hatar det! Spec nu när jag inte ens vet hur länge jag ska vara borta känns som jag behöver ha med mig hela världen haha. Hoppas jag klarar viktgränsen nu bara, har inte ens vägt det sista än 8)

Måste bara säga att MJ's minnestund idag var det finaste jag har sett, grät som ett barn! Kan inte fatta att han är borta! :( Och nu passar det såklart att hylla honom när han är död, när han levde fick han bara skit fan. Helt sjukt! Var iaf mkt Michael hela kvällen, och efter minnesstunden åkte jag o tjejerna runt lite med MJ på högsta volym i bilen o sjöng haha :D

Well well.. väntar på att tjejerna ska komma förbi o säga hejdå en sista gång, så man kanske skulle ta o packa ner det sista nu så man kan slappna av nån gång haha. Vi hörs väl när jag är framme i RHODOS nästa gång :D