VARDAGSLYX



Jag och baby skaffade barnvakt (dvs hundvakt) i lördagskväll och åkte till Västerås för att göra nåt mysigt. Vi tänkte äta lite gott och hade fått tips på några bra restauranger. Men självklart var allt fullt sådär sent på en Lördag så vi hittade nån annan Italiensk liten restaurang och tuggade i oss lite gott innan vi gick på bio. Jag förväntade mig en bra och skön biosalong eftersom vi nu befann oss i Västerås och som alla vet så är ju Eskilstunas biografer rent ut sagt skit!

Meeeeen.. Västerås var fan värre!!!! I alla fall den salongen vi fick. Inte så jättestor och alla rader var i samma höjd och duken var högt upp på väggen! Världens minsta duk dessutom, Tv'n härhemma kändes fan större! Så det var verkligen minuspoäng gånger tusen. Hade ont i nacken eftersom man var tvungen att kolla uppåt hela jävla tiden. Som tur var så var filmen, Contagion, bra för annars hade man inte orkat setat kvar. Lite komiskt ändå att när man väl åker iväg för att få något lite bättre och nytt och så är allt sämre än vad man har här hemma haha.

Anyway, helgen är förbi och jag är mitt uppe i en tentavecka just nu. En hemtenta ska in på Måndag och jag vill väldigt mycket gärna vara klar innan helgen! Just nu känns det rätt bra så jag tror att jag grejar det vilket är skönt! Hade tänkt ladda upp inför återkommande plugg och jobbdagar med en lugn och skön kväll här hemma i soffan nu. Min älskade vän Gulstan kom förbi med nybakade bullar igårkväll så jag ska ta o mumsa på dem, dricka lite te, tända några ljus, lukta lite på valpisarna och kolla på några avsnitt Vänner :) Lite vardagslyx sådär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback