När mörkret faller

Jag tänkte skriva ett inlägg där jag berättade om hur skön dagen har varit. Med Ikea besök, kladdkake ätande, att Norbit är en skadad film och att Eddie Murphy är zajk! Jag hade tänkt skriva om hur roligt de var att träffa Faisa igen efter mer än tre veckor och höra om allt kul hon har gjort. Men sen kom jag hem och tittade på filmen När mörkret faller...

För er som inte har sett den: SE DEN NU! Den är sjukt bra och riktigt hemsk! Tror aldrig jag har skakat så mkt under en hel film. Redan i början var det knappt så att jag ville titta. Och det sjuka är att det är verklighet.

Filmen handlar om tre olika personers historier. Den ena handlar om hedersrelaterat våld, den andra om kvinnomisshandel och den tredje om hot och rädslan att vittna. Allting är verkligt fast samtidigt så overkligt. GAAAAAAAAAAAH! Jag blir så arg! Var arg hela filmen. Vad är det för samhälle vi lever i? Seriöst! Helt sjukt. Blir arg på poliserna, på alla psykade män det finns där ute. Kvinnor med för den delen. Vart fan kom alla psykade människor ifrån? Det är så mycket jag vill säga men med risk att avslöja filmens handling så ska jag nog inte säga för mycket. Självklart grät jag massor! Men vid den händelse jag trodde att jag skulle gråta mest klarade jag inte ens av att gråta. Blev så chockad, tappade andan!

Och sen kan jag bara säga att om det var min syster som blev misshandlad av sin man skulle jag nog bokstavligen slå sönder honom. Jag vet kanske låter töntigt. Jag menar, Jag slå någon?! Men ärligt talat, OM det hände shiet kan inte ens tänka på det. Så du vet Emelie, om det hände Då jävlar skulle min danska sida komma fram. Danska skallar åt höger och vänster ;)

Det här är helt klart en film man borde se i skolan. Jag ska iaf se till så att vi kan se den sen när vi börjar i höst. Det är så mycket man vill göra när man ser den här filmen! Man vill hjälpa. I alla fall jag. Men mest av allt just nu vill jag ta fram mammas mizar och slå. Slå slå slå! Fattar inte att jag blir så arg. GAAAAAAAAAAAAH! Nej ska inte fortsätta kan hålla på hur länge som helst och jag kommer ingen vart. Ni får helt enkelt se den själva eller NI MÅSTE SE DEN!

Kommentarer
Postat av: Fishken!

Jag sa ju att den var bra! Så hemsk men samtidigt bra! Den är mörk, man rös hela tiden. Guuud, jag vill inte änns tänka på det. Iihh, jag ryser nu..

Postat av: emelie

mmm men det är ömsesidigt min kära syster. i'll stand by you. och som sagt, jag har ju oxå det danska blodet i mig så... fast jag tror nog att vår käre bror skulle hinna före om det hände dig nånting min skatt. massa pussar o kramar (tror förresten jag har den filmen hemma, måste se den nån dag)

2007-08-04 @ 22:17:59
URL: http://chezemelie.blogg.se
Postat av: Sarda!

Oj gumman, den där filmen verkar vara skit bra. Jag ska nog försöka se den, och klart ska se till att vi får se den med klassen oxå ;)
Looova ya (L)

2007-08-04 @ 22:41:30
URL: http://mesmerizeee.blogg.se/
Postat av: Sarda!

DU ÄR IAF VACKRAAAAAAST!!!! (L)

2007-08-05 @ 10:13:08
URL: http://mesmerizeee.blogg.se/
Postat av: Jane

Åh jag vill också se den efter jag läst détta inlägg, men hyrde du den på dvd eller laddade ner den? :)

2007-08-05 @ 19:22:53
URL: http://jane.webblogg.se
Postat av: Anonym

har också sett den, hemsk och så jävla bra.

2007-08-06 @ 03:36:34
URL: http://paulinalevo.blogg.se/
Postat av: josiee

ska kanske ta och kolla poå den då om du nu säger att den e så bra:)

2007-08-06 @ 14:47:51
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback