Do you have facebook?

Hade nyss en rolig konversation med mamma hahha

Mamma: Du vad är en profil på facebook?
Jag: Asså d är din sida
Mamma: Jaha, så alla kan se din profil?
Jag: Jaa, eller ja du kan ställa in vilka du vill ska se o så
Mamma: Men jag läste om han från Bonde Söker Fru som har facebook, vadå är det typ en dejtingsajt eller?
Jag: Neee, asså du har din sida, dina vänner o sådär bara o kan prata med dem
Mamma: jaha, men är det som en blogg då eller?
Jag: Nee en blogg är ju en dagbok typ..
Mamma: Jaha så en blogg kan bara vissa se..
Jag: nee en blogg kan alla se, Facebook är ju en community du måste va medlem
Mamma: Okej.. men asså vad gör man på facebook då?
Jag: eehm.. asså allt, man skriver till varandra, d finns grupper man kan gå med i, man lägger upp bilder aa asså allt typ
Mamma: Men vadå kan vem som helst se mina bilder då eller?
Jag: Jaa typ
Mamma: men jag vill väl inte visa upp alla mina privata bilder för alla
Jag: ne men du lägger ju bara upp dem som du vill visa
Mamma: Men Tiina i Paris hade ju sett när vi firade jul, varför ska man visa såna bilder för? dem sätter man ju typ i fotoalbum bara..
Jag: haha men vadå det är ju roligt o visa, dem är ju inte privata..
Mamma: Ja men så kan alla se dem bara sådär
Jag: ne men du väljer ju vem som kan se din sida
Mamma: men det är ju så bilder sprids ju så helt plötsligt har man massa bilder på nätet som man inte vill att alla ska se..
Jag: Men du väljer ju vilka som.. åååååh pallar inte låt mig ääta!

HAHAHA fast konversationen var myyycket längre och mer utdragen egentligen hahaha :P och d kanske inte lät så roligt nu, men garvade som fan efteråt haha ni skulle sett hennes min hahaha så söt, man såg verkligen att hon försökte fatta hahaha 8) Men hur fan förklarar man vad facebook är ens? Haha typ omöjligt fan haha inte ens ja själv vet vad jag gör där :P

Haha ne nu måste ja få i mig lite kaffe, med svart mjölk (!) så jag orkar dyka ner i plugget, eller facebooka som jag ju lär göra istället haha
Pyss o krrraaaaaaaam!


Kommentarer
Postat av: Bulken

Hahahah fyfan va söööt hon är! Min morsa är oxå sådär ibland. Man orkar inte förklara, för de fattar ändå inte 8)

2009-03-26 @ 21:20:07
Postat av: Anonym

hahah.. känner igen det där.. nu har min mamma tom. fixat facebook och hon sitter 24.. försök rädda din mamma innan det är för sent!!!

2009-03-27 @ 22:19:14
Postat av: emelie

hahah söööt. och svart mjölk e grymt jue :P

2009-03-28 @ 18:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback