Ikaros

Björn Afzelius är för mig starkt förknippat med min barndom. Och framförallt förknippar jag det med min Mamma och min Morfar. Mina favoriter är Isabelle och så den här, den absolut bästa, Ikaros. En låt som har fått en stor betydelse för mig det senaste halvåret. Tyvärr finns ingen bra verision på Youtube, men dem flesta har väl ändå Spotify så det går att söka upp den där. Annars behöver jag inte säga så mycket mer, för texten säger allt..


För som barn tar man kärleken för given;
Allting annat är mot ens natur
I den stund man tar steget ut i livet
Är man bara ett tillgivet djur

Ändå står snart de vuxna där och pekar
Ut den riktning de tycker man skall ta
Alla drömmar de själva har förvägrats
Vill de förverkliga genom sina barn
Är man lydig belönas man och hyllas
Revolterar man mister man allt

Ingen älskar ett barn som inte lyckas
Ingen älskar ett barn som är starkt


Men vem besitter förmågan att veta
Vad som ryms i en ny individ?
Och vem kan säga till nån annan hur lyckan ser ut
Vem kan säga vad nån annan vill bli?

Låt den du älskar få pröva sina vingar
En dag så flyger din älskade rätt


Vill du bli respekterad av din avbild
Så får du visa din avbild respekt

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sötnos! Den är min favorit också!

2010-03-15 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback