Mothafucker i'm ill

Idag har jag setat i 4 olika telefonköer under två timmar, fast jag bara har ringt till två olika ställen - sjukrådgivningen och vårdcentralen. Asså dem är ju fan mongolider allihopa! Man ringer och berättar vad som är fel och dem skriver upp allt i sina journaler men ändå måste jag rabbla upp allt igen varje gång jag ringde på nytt fast de hade allt framför sig på sin jävla dataskärmar "aa ont i halsen, feber, svullen, kan inte svälja..." repeat repeat repeat. Fan kändes som jag var nån doktor i greys eller nåt som ringde åt en av mina patienter till slut haha.

Och allt detta i två timmar för att dem till slut ska säga att vi får ringa imorron bitti istället för att få en tid. Wtf! Vi ringer ju nu för att vi vill ha en tid nu! Väntat hela helgen på att det ska bli bättre men när det istället blir sämre så vill man väl veta så fort som möjligt om det är halsfluss som kan botas elr bara vanligt ont i halsen, så man slipper plågas ännu mer. Irriterande när man vet att det finns jourtider oxå. I mean, hur lång tid tar ett blodprov egentligen? Fett sega mongolida människor det finns allså.. Och nej det e inte jag som är sjuk, som tur är *knock on woods*

Och jag vet att jag inte uppdaterar så mkt, har inte pallat. Men vem vet det kanske kommer tillbaka! :)

Nej, nu ska jag kila och ta hand om min sjukling lite till, för vårdcentralen verkar ju iaf inte kunna göra det så.. Dr Grey at your service!


Kommentarer
Postat av: adris

Vem är din sjukling? =)

2009-11-17 @ 19:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback