JIGGA MY MAAAAAAAAAAAAAN!

Börjar bara med att säga... HOOOOOOOVAAAAAAAAAAAA!

Egentligen skulle jag kunna sluta där, meeeeen alla vet att jag gillar att babbla sooo here we go haha... 8)

Gårdagen började med att Jag, Madde, Caitlin och Dannie tog 8 tåget upp mot Sthlm, var vid Globen vid 10 tiden som de typ 8 första där haha. Sedan var det bara o vänta, i typ 7 timmar ehee eheee... Vi hann med ett X-antal besök på Donken iaf haha 8) Så efter halv 7 nån gång släppte de in iaf o vi hamnade typ näst längst fram framför scenen. Perfect!

Adam Tensta var förband, och även fast jag inte gillar honom så måste jag säga att han var mycket bättre Live och han fick igång publiken! Och så hade han ju Eboi med sig riktigt ögongodis moha 8) Det var riktig trångt där framme vid scenen oxå var typ fastklämd åt alla håll haha. Helt sjukt varmt oxå aldrig svettats så mycket haha men de delade iaf ut vatten till alla som tur var annars hade man nog dött, men d var nån som svimmade bara under Adam Tensta haha.

Och så efter en låååååång väntan var det allså dags! Ridån drogs bort och där stod bandet. Så hördes "Uh uh uh" i högtalarna and there he was! Går inte att beskriva! Helt gaaaaaaaalet! Han drog igång direkt och publiken vart djur haha trodde jag skulle dö elr nåt, men så hördes de magiska orden "If you have a girl problem I feel bad for you son, i got 99 problems but the bitch aint one... HIT ME" Och dåå jävlar säger jag bara. Sket i att jag knappt kunde andas och bara djurade sönder. Underbar och en heeeelt galen känsla! Och så fortsatte det, och sen helt plötsligt säger han "I got my man Memphis Bleek with me tonight" Och så var helt plötsligt Memphis Bleek uppe på scenen med honom oxå under typ två låtar :O Heeeelt sjukt!

Men så fortsatte det iaf. Hova charmade publiken som fan, och jag måste bara säga att han är MYYYYCKET finare i verkligheten. Jag har ju alltid tyckt han är typ uglyness himself haha men nu tycker jag fan att han är het allså! Caitlin o Dannie håller med Haha :D

Iaf vi djurade sönder o min röst brast ett antal gånger så mycket som jag skrek. Men tänk er själva låtar som: 99 Problems, Dirt of your shoulder, I just wanna love you, Song Cry, Big pimpin, Hard Nock Life, Encore/Numb... aa ni fattar själva! GAAAAALEEET! Tyvärr var konserten rätt kort, typ 80 minuter, hade gärna stått där i typ en timme till hur trött och svettig jag än var haha så grym var konserten!

Och måste bara säga att ni som aldrig har vart på en konsert har VEEERKLIGEN missat något! Det går inte att beskriva känslan! Spelar ingen roll om man inte är artistens största fan, det är en speciell känsla i live spelningar allså! Och att sen få se Jay Z lixom, en av de största och höra aaaalllaaa de gamla klassikerna som man bara älskar... aa det är obeskrivligt. Heelt sjukt! Det var helt klart bästa kvällen och en riktigt jävla grym konsert! Det lär gå ett bra tag innan jag kommer ha en liknande grym kväll och en sådan upplevelse igen allså!

JAY Z LIVE 19 JUNI = OFÖRGLÖMLIGT!



Mer bilder HÄR

Kommentarer
Postat av: hanna

åhh, han är bäst, jay-z <3

Postat av: sara osman

fan vi måste ha stått brevid varandra :O

2008-06-22 @ 17:30:30
URL: http://saraosmans.blogg.se/
Postat av: sara osman

jag känner igen tjejen med ikea-filten för jag kmr ihåg att hon satt där vid stolpen och väntade när jag och min kompis kom dit, så jag såg säker dig med =) jo stod längst fram lite åt vänster jag med, awsome!

2008-06-22 @ 21:09:12
URL: http://saraosmans.blogg.se/
Postat av: Sarda

Girl, I know you do. And I so love you for that... Vi måste ses snart... LOVE!

2008-06-24 @ 19:40:02
URL: http://sardonia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback